دوشنبه 18 آذر 1398
پیوند های سایت
- تاریخ اخرین بروزرسانی 1398/03/29
- اخبار
- ليست پايگاه هاي بينايي سنجي
- شناسنامه خدمات سازمان
- خدمات الکترونیک
- مزايده و مناقصه
- فراخوان
- ليست دفاتر پيشخوان
- سوالات متداول
- نظام پيشنهادات
- شكايات
- نظرسنجی های سازمان
- راهنمای مراجعین
- جستجو
- سطح خدمات
- ارتباط با ما
- پیام رسان سروش سازمان بهزیستی استان قزوین
اوقات شرعی
نظرسنجی
ارزیابی شما از خدمات بهزیستی چگونه است؟
|
درباره سازمان > مدیریت سازمان > ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی، از واحدهای ستادی و زیر مجموعه ریاست محترم سازمان می باشد . وظایف اصلی این دفتر در بخشهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات خلاصه میگردد.
ارزیابی واحدهای تابعه سازمان از طریق شاخص های عمومی و اختصاصی تدوین شده، بازرسی موردی و یا دوره ای و بررسی شکایات واصله و ارسال پاسخ به متقاضی از جمله اقداماتی است که در این دفتر صورت می پذیرد.
سازمان بهزیستی به تهیه مجموعه اهداف راهبردی و برنامه های واحد ستادی و استانی نموده است که با پایش آن و اعلام میزان موفقیت واحدهای اجرایی در راستای اهداف و برنامه هــــای پیش بینی شده توسط کارشناسان این دفتر انجام می گیرد.
1- ارزیابی عملکرد :
- همکاری درتهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی.
- اجرای دستور العمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوط و تهیه مستندات لازم .
- احصاء فرم های تکمیل شده و مستندات آن ها و ارایه به شورای تحول اداری.
-همکاری و هماهنگی با شورای تحول اداری به منظور تعیین و تایید امتیازات.
- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی سازمان.
- گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور در مقاطع زمانی تعیین شده
- نظارت برحسن اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد در سازمان
- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های ارزیابی عملکرد و شاخصهای مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادیهای لازم .
- انجام سایر اموری که درچارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد دستگاه از طرف سازمان بهزیستی کشور و استانداری ارجاع میگردد.
2- بازرسی:
- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی.
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع.
- تهیه گزارشات نوبتی درفواصل زمانی مختلف برای اطلاع بالاترین مقام اجرایی از عملکرد واحدهای اجرایی.
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان براساس بازرسی های انجام شده
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات آن به مدیر کل سازمان
آموزش و توانمند سازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش سازمان.
- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم ا زعملکرد کارکنان ومدیران به واحدامور اداری برای اعمال در وضعیت ومزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین
3- پاسخگویی به شکایات
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان سازمان
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات وپیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
- بررسی و پاسخگویی درخصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بهزیستی کشور
- جمع بندی شکایات در مقاطع زمانی مختلف و تجزیه تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد.
سامانه پیامک دفتر مدیریت عملکرد (بازرسی و پاسخگویی به شکایات) : 30008530
تلفن مستقیم دفتر مدیریت عملکرد، حوزه پاسخگویی به شکایات : 66760697-021
شماره نمابر : 66700336-021
سامانه شبانه روزی ثبت شکایات تلفنی دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی استان قزوین : 33221375-028
ارزیابی واحدهای تابعه سازمان از طریق شاخص های عمومی و اختصاصی تدوین شده، بازرسی موردی و یا دوره ای و بررسی شکایات واصله و ارسال پاسخ به متقاضی از جمله اقداماتی است که در این دفتر صورت می پذیرد.
سازمان بهزیستی به تهیه مجموعه اهداف راهبردی و برنامه های واحد ستادی و استانی نموده است که با پایش آن و اعلام میزان موفقیت واحدهای اجرایی در راستای اهداف و برنامه هــــای پیش بینی شده توسط کارشناسان این دفتر انجام می گیرد.
1- ارزیابی عملکرد :
- همکاری درتهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی.
- اجرای دستور العمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوط و تهیه مستندات لازم .
- احصاء فرم های تکمیل شده و مستندات آن ها و ارایه به شورای تحول اداری.
-همکاری و هماهنگی با شورای تحول اداری به منظور تعیین و تایید امتیازات.
- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی سازمان.
- گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور در مقاطع زمانی تعیین شده
- نظارت برحسن اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد در سازمان
- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های ارزیابی عملکرد و شاخصهای مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادیهای لازم .
- انجام سایر اموری که درچارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد دستگاه از طرف سازمان بهزیستی کشور و استانداری ارجاع میگردد.
2- بازرسی:
- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی.
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع.
- تهیه گزارشات نوبتی درفواصل زمانی مختلف برای اطلاع بالاترین مقام اجرایی از عملکرد واحدهای اجرایی.
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان براساس بازرسی های انجام شده
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات آن به مدیر کل سازمان
آموزش و توانمند سازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش سازمان.
- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم ا زعملکرد کارکنان ومدیران به واحدامور اداری برای اعمال در وضعیت ومزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین
3- پاسخگویی به شکایات
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان سازمان
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات وپیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
- بررسی و پاسخگویی درخصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بهزیستی کشور
- جمع بندی شکایات در مقاطع زمانی مختلف و تجزیه تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد.
سامانه پیامک دفتر مدیریت عملکرد (بازرسی و پاسخگویی به شکایات) : 30008530
تلفن مستقیم دفتر مدیریت عملکرد، حوزه پاسخگویی به شکایات : 66760697-021
شماره نمابر : 66700336-021
سامانه شبانه روزی ثبت شکایات تلفنی دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی استان قزوین : 33221375-028